Pedagog, pedagog specjalny – mgr Joanna Drozd
Godziny pracy
- poniedziałek
- 14:45 – 16:45
ul. Wrzosowa 42
- wtorek
- 14:45 – 16:45
ul. Wrzosowa 42
- środa
- 9:00 – 11:00
ul. Wrzosowa 42
- czwartek
- 8:00 – 11:00
ul. św. Kazimierza 55
- piątek
- 8:00 – 12:00
ul. Wrzosowa 4212:00 – 16:00
ul. św. Kazimierza 55
Wzięliśmy udział w Integracyjnym WF – Świąteczna Misja!
11 grudnia 2024 r. o godz. 10:00 uczestniczyliśmy w wyjątkowym wydarzeniu online na żywo, które połączyło młodych uczestników z całej Polski we wspólnej zabawie i aktywności fizycznej z okazji Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami. Patronat Honorowy nad Integracyjnym WF objął @UNICEFPoland. Pod okiem Kasi Kozikowskiej, paraolimpijki, wyruszyliśmy w świąteczną misję pełną ruchu i radości. To wyjątkowa okazja, by pokazać, że aktywność łączy wszystkich – bez barier i ograniczeń!
Więcej o Integracyjnym WF można poczytać na stronie www.integracyjnywf.pl
11 grudnia uczniowie klas 7 i 8 spotkali się z panią psycholog Anną Wawrzycką, która w ramach gminnej kampanii „Chcę żyć! Wybieram sport, a nie narkotyki” opowiadała młodzieży o zdrowiu psychicznym. Szczególną uwagą podczas wykładu objęto samoocenę i wpływ młodych ludzi na własne samopoczucie. Uczniowie z zaciekawieniem słuchali rad i wskazówek dotyczących radzenia sobie z trudnymi emocjami.
Warsztaty profilaktyczne w naszej szkole
W pierwszym tygodniu listopada w klasach 1-3 odbyły się warsztaty z psychologiem „Pokonaj przemoc w realu i cyberprzestrzeni”, których głównym celem było przekazanie wiedzy na temat sposobów reagowania na przemoc. Podczas warsztatów uczniowie: nabyli wiedzę o mechanizmach zachowań agresywnych. Wspólnie z prowadzącą przedstawili różne formy agresji i sposobów radzenia sobie z nimi. Uczniowie przypomnieli sobie zasady bezpiecznego korzystania z Internetu, a także dowiedzieli się „Jak nie stać się ofiarą w sieci?”. 90 minutowe warsztaty pozwoliły także na przedstawienie sposobów radzenia sobie z emocjami, pobudzenie empatii w ramach przeciwdziałania przemocy poprzez uświadomienie, co odczuwają osoby hejtowane, prześladowane, wykluczane i wyśmiewane przez rówieśników. Wspólnie spędzony czas pozwolił na integrację zespołów klasowych, naukę współpracy między sobą, doskonalenie pracy grupowej jako elementu zapobiegania przemocy i agresji w klasie.
Warsztaty zostały sfinansowane ze środków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
W dniach 21-22 października 2024 r. oraz 28-29 października 2024 r. w naszej Szkole odbyły się cztery edycje warsztatów profilaktycznych. Zajęcia, będące częścią zadania publicznego Instytutu Bezpieczeństwa i Rozwoju Międzynarodowego pt. „Mazowiecka akcja Edukacyjno – Profilaktyczna – Bezpieczny Dom”, miały na celu podniesienie świadomości młodzieży na temat zagrożeń wynikających z inicjacji alkoholowej oraz przemocy domowej.
Adresatami byli uczniowie VII i VIII klasy, łącznie ponad 80 osób. Warsztaty realizowano za pomocą tematycznej prezentacji, która obejmowała zagadnienia zdrowego stylu życia, radzenia sobie z problemami, asertywności i metod rozwiązywania konfliktów. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w dyskusjach, podejmując dialog z trenerką – Agnieszką Jelonek-Konaszewską, która stworzyła otwartą i sprzyjającą rozmowom atmosferę.
W trakcie warsztatów młodzież obejrzała również krótkie filmy edukacyjne, dotyczące konsekwencji nadmiernego spożycia alkoholu oraz ryzyka popadania w uzależnienie.
7 października odbyła się pierwsza w tym roku próbna ewakuacja w naszej szkole. Po sygnale dźwiękowym uczniowie wraz z nauczycielami oraz pracownicy szkoły opuścili budynek szkoły i udali się na miejsce zbiórki. Nauczyciele na podstawie dziennika przekazali p. Marcie Łączyńskiej-Legat i p. Robertowi Witkowi prowadzącym akcję ewakuacyjną informacje dotyczące stanu liczebności klas. Celem tych ćwiczeń było uświadomienie przede wszystkim uczniom, a także innym osobom jak należy się zachować w sytuacji zagrożenia. Cała akcja mimo remontu budynku szkoły przy ul. Wrzosowej przebiegła bardzo sprawnie i zgodnie z zasadami postępowania w czasie niebezpieczeństw. Na uwagę zasługuje fakt, iż uczniowie, nauczyciele, a także wszyscy pracownicy obsługi, zachowują środki bezpieczeństwa, doskonale znają drogi ewakuacyjne, a także bardzo szybko i sprawnie stawiają się na miejscu zbiórki. Podkreślamy, iż takie alarmy próbne to bardzo ważne kwestie, które przygotowują nas do zachowania odpowiedniego postępowania podczas prawdziwej ewakuacji na wypadek pożaru lub innego zagrożenia. Przeprowadzona akcja była potwierdzeniem, że wszyscy wiedzą, jak się zachować w takich sytuacjach.
2 października – Międzynarodowy Dzień bez Przemocy
Międzynarodowy Dzień bez Przemocy obchodzony jest 2 października, w dniu urodzin Mahatmy Gandhiego – przywódcy indyjskiego ruchu niepodległościowego, propagatora pacyfizmu i pioniera filozofii i strategii niestosowania przemocy. Zgromadzenie Ogólne ONZ 15 czerwca 2006 roku wezwało wszystkie państwa członkowskie do obchodów tego dnia w celu szerzenia idei życia bez przemocy, umacniania pokoju, głoszenia tolerancji i zwiększania świadomości społeczeństwa w tym temacie.
Nasza Szkoła włączyła się w obchody tego święta i dlatego cały tydzień 30.09. 2024 r.-04.10.2024 r. poruszana była tematyka związaną z tym ważnym świętem. Klasy 1-3 oraz oddziały 0 stworzyły plakaty, które nawiązują do tematyki święta a ich przesłaniem jest niestosowanie przemocy. Chętni uczniowie klas 4- 8 zaprojektowali znaczki pocztowe związane ze świętem. 3 października w szkole przy ul. św. Kazimierza odbyło się spotkanie dla klas 5 i 6 z sierż. szt. Wioletą Wnuk z Ogniwa ds. Nieletnich i Patologii Komendy Powiatowej Policji w Otwocku, dotyczyło zjawiska przemocy. Podczas lekcji wychowawczych i spotkań z pedagogiem uczniowie poruszali tematykę przemocy, była to doskonała okazja do przypomnienia Standardów ochrony małoletnich, które obowiązują w naszej szkole. Ponadto zaplanowano warsztaty dla klas 1-3 „Stop przemocy w realu i cyberświecie”, które odbędą się jeszcze w październiku.
Naszą szkołę odwiedził teatr Mam Teatr ze swoją sztuką „Zamieszanie”, która skierowana była do uczniów klas 1-4 a także dzieci z oddziałów przedszkolnych.
Uczniowie przenieśli się w kolorowy, magiczny świat, w którym spotkali Różową Wróżkę, Zamieszanie – Księżniczkę Radości, Bajkoczuwacza i Pana Humorka. Podczas podróży do krainy bajek dowiedzieli się jak wyglądałby świat bez telefonów i komputerów. Wspólnie z Zamieszaniem przeżywali przygody, zmieniali postaci ze znanych bajek. Spektakl pokazał naszym uczniom, że czas spędzony z przyjaciółmi jest dużo cenniejszy niż ten przed ekranem. Gra aktorska na najwyższym poziomie, barwna scenografia, fragmenty muzyczne sprawiły, że „Zamieszanie” na długo pozostanie w naszej pamięci.
Wydarzenie zostało sfinansowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Celestynowie.
W naszej szkole powstała strefa ciszy, która ma na celu zadbanie o równe szanse edukacyjne wszystkich uczniów – stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dzieci wrażliwe sensorycznie znajdą ciszę i ukojenie, a tym samym zyskają poczucie własnej wartości i samodzielności. Pomysł na stworzenie w naszej szkole miejsca, nazwanego „Strefą Ciszy”, zrodził się z obserwacji uczniów podczas przerw śródlekcyjnych, zgłaszanych inicjatyw i potrzeb dzieci, rozmów z rodzicami oraz wniosków z pracy terapeutycznej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zauważyliśmy, że dzieciom brakuje miejsc gdzie podczas przerw będą mogły wygodnie odpocząć, wyciszyć się, zregenerować przemęczony układ nerwowy. Wpływa to w konsekwencji zarówno na ich zachowanie, jak i wydajność pracy podczas lekcji. Miejsce to pozwoli im nie tylko radzić sobie z atakami paniki i wyprowadzeniem z równowagi, ale również realizować swój potencjał poznawczy.
Strefa ciszy powstała dzięki wsparciu finansowemu Sołectwa Celestynów i Gminy Celestynów
W maju wszyscy uczniowie naszej szkoły wzięli udział w warsztatach profilaktycznych. Głównym celem naszych warsztatów było przeciwdziałanie uzależnieniom behawioralnym oraz wzmocnienie zdrowia psychicznego uczniów.
Uczniowie klas 1-4 wzięli udział w programie rekomendowanym przez Men i Ore „Magiczne kryształy”. Porusza on tematykę przeciwdziałania uzależnieniom behawioralnym sfery multimediów oraz zapobiega zachowaniom agresywnym w związku z przemocą, która często jest pokazywana w TV oraz Internecie. Uczniowie wspólnie z prowadzącą warsztaty rozmawiali o odpowiedzialnym korzystaniem z telewizji, komputera, Internetu, telefonu. Głównym celem warsztatu było uwrażliwienie dzieci na wszelkie zagrożenia związane z niewłaściwym korzystaniem z mediów oraz na problem związany z ich wpływem na więzi rówieśnicze, zachowania agresywne i umiejętność radzenia sobie ze swoimi emocjami. Uczniowie zostali uświadomieni, iż powinni częściej spędzać wolny czas w sposób twórczy i aktywny a podczas korzystania z mediów wybierać odpowiednie dla nich treści oraz kontrolować ilość czasu spędzanego przed ekranem telewizora, telefonu komórkowego czy komputera. Identyfikacja z fikcyjnymi bohaterami bajki pt. „Magiczne Kryształy” pozwoliła na przebycie jedynie w wyobraźni wydarzeń, które mogą stać się istotnym stopniem w ich rozwoju intelektualnym i społecznym. Program zachęcił również do twórczego spędzania czasu ze swoją rodziną.
Uczniowie klas 5-8 uczestniczyli w warsztatach „Równowaga i zdrowie psychiczne”, które są jednymi z najważniejszych aspektów o jakie trzeba zadbać na każdym etapie rozwoju dziecka. Uczniowie w ostatnich latach, tak samo jak my dorośli są przeładowani medialnymi informacjami oraz natłokiem różnych spraw i problemów które często pojawiają się każdym domu rodzinnym.
Warsztat przede wszystkim wyposażył uczniów w wiedzę na temat sposobów na poprawę samopoczucia psychicznego, nauczył metod radzenia sobie ze stanami depresyjnymi, obniżonym nastrojem, problemami emocjonalnymi, lękiem, strachem i stresem w związku z nagłymi, niespodziewanymi sytuacjami życiowymi. Podczas dwugodzinnych warsztatów uczniowie rozmawiali o tym, że tego typu sytuacje mogą spotkać każdego z nas w codziennym życiu, a także poznali strategie radzenia sobie z nimi.
Wszystkie te działania odbyły się dzięki finansowaniu przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Celestynowie.
Dzięki środkom uzyskanym z Gminnej Komisji Rozwiązania Problemów Alkoholowych w naszej bibliotece pojawiły się nowe pozycje książkowe dla rodziców i nauczycieli. Serdecznie zapraszamy do wypożyczalnia.
Drodzy Uczniowie!
Z okazji zbliżających się ferii zimowych życzymy Wam wspaniałego i przede wszystkim bezpiecznego wypoczynku. Ferie zimowe są po to, by odpoczywać, bawić się i rozwijać swoje zainteresowania, na które w okresie nauki wszystkim brak czasu. Pamiętajcie jednak o swoim bezpieczeństwie. Mamy nadzieję, że załączony film i grafiki pomogą Wam podjąć mądre decyzje i ustrzegą Was przed niebezpieczeństwem.
Film – Podstawowe zasady zdrowych i bezpiecznych zabaw zimowych
Międzynarodowy Dzień Tolerancji!
Międzynarodowy Dzień Tolerancji to święto obchodzone 16 listopada. Zostało ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 12 grudnia 1995 roku, z inicjatywy UNESCO. Państwa członkowskie UNESCO przyjęły m.in. Deklarację Zasad Tolerancji. Artykuł I tej deklaracji brzmi:
„Tolerancja to szacunek, akceptacja i uznanie bogactwa różnorodności kultur na świecie, naszych form wyrazu i sposobów na bycie człowiekiem. Sprzyja jej wiedza, otwartość, komunikowanie się oraz wolność słowa, sumienia i wiary. Tolerancja jest harmonią w różnorodności. To nie tylko moralny obowiązek, ale także prawny i polityczny warunek. Tolerancja – wartość, która czyni możliwym pokój – przyczynia się do zastąpienia kultury wojny kulturą pokoju.”
Tolerancja to życzliwość, akceptacja, dobroć, szacunek, zrozumienie, pomoc, otwartość, wyrozumiałość. Polega na szanowaniu różnorodności kultur, cudzych uczuć, poglądów, wierzeń, obyczajów i postępowania. Wymaga otwartości na różnorodność. Tolerancja jest niezbędnym elementem zachowania pokoju na świecie. Brak tolerancji i poszanowania różnorodności religijnej, językowej czy etnicznej są często przyczyną konfliktów.
Pamiętajmy, jesteśmy różni, lecz równie ważni. Bycie życzliwym i odnoszenie się do drugiego człowieka z szacunkiem nic nas nie kosztuje. Sprawia radość nie tylko nam, ale również osobom, które przebywają w naszym towarzystwie.
Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Batalionu „Zośka” obchodzili to święto aktywnie tworząc prace plastyczne, tłumacząc TOLERANCJĘ na inne języki i poznając jej wymiar podczas lekcji wychowawczych.
Jak skutecznie reagować na krzywdzenie dzieci? Reagowanie wymaga nie tylko odpowiedzialności ale również wiedzy, zapraszamy do zapoznania się z materiałami Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Październik i listopad w Publicznej Szkole Podstawowej im Batalionu „Zośka” w Celestynowie odbyły się warsztaty dla uczniów wszystkich oddziałów i ich rodziców dotyczące mobbingu szkolnego.
Głównym celem naszych warsztatów było wyeliminowanie mobbingu wśród uczniów w szkole i poza nią, a także zapobieganie powstawaniu podobnych problemów w przyszłości. Statystyki jasno wskazują, że szeroko rozumiana przemoc, w tym przemoc psychiczna np. mobbing wśród uczniów w szkołach jest ciągle jednym z głównych problemów. Wskazują na to również wyniki Diagnozy Czynników Chroniących i Czynników Ryzyka przeprowadzone wśród społeczności szkolnej.
Podczas warsztatów uczniowie dowiedzieli się co to jest mobbing i jakie niebezpieczeństwa za sobą niesie. zdobyli wiedzę na temat zachowań postrzeganych jako mobbing. Odwoływali się do ewentualnych doświadczeń związanych z przemocą psychiczną, aktywnie włączali się w dyskusje. Uczestnicy poznali metody ograniczające występowanie przemocy psychicznej w szkole, otrzymali praktyczne wskazówki.
Wśród przewidywanych efektów uczestnictwa w warsztatach znajdują się min. wzrost pozytywnych zachowań społecznych, pobudzenie empatii wśród uczestników i zwiększona integracja w środowisku szkolnym (spadek zachowań ryzykownych).
Uzupełnieniem zrealizowanych warsztatów z uczniami było spotkanie dla Rodziców w formie szkolenia wykładowego. Szkolenie-konsultacja dotyczyło tematyki ściśle powiązanej z tematem warsztatów i poruszają kwestie zwalczania form przemocy psychicznej wśród dzieci. Spotkanie z rodzicami podniosło również jakość komunikacji w relacji Rodzic-Dziecko ponieważ ta umiejętność przyczynia się do wzmocnienia więzi i może pomóc w szybszym wykryciu potencjalnych problemów. Omówione zostały obserwacje z przeprowadzonych zajęć z uczniami.
Wszystkie te działania odbyły się dzięki finansowaniu przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Celestynowie.
24 października Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Otwocku przeprowadzili prelekcję o bezpieczeństwie z uczniami klas 4,5,6,7 i 8 w naszej szkole.
Funkcjonariusze omówili przede wszystkim bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Wspólnie zostało przeanalizowane prawidłowe przechodzenie przez przejście dla pieszych, zasady poruszania się po drodze oraz zwrócono uwagę na czyhające na nich tam niebezpieczeństwa. Policjanci przypomnieli uczniom jak należy przechodzić przez jezdnię, jak chodzić po chodniku, jak właściwe poruszać się rowerem i hulajnogą, a także zachowywać się na przystanku autobusowym. Podczas spotkania policjanci odpowiedzieli również na liczne pytania uczniów.
Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego
21 marca oprócz pierwszego dnia wiosny obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa, inaczej nazywany dniem kolorowej skarpetki.
Aby okazać swoją solidarność z osobami z dodatkowym chromosomem zakładamy wielobarwne, niedopasowane skarpetki.
Data 21 marca nie jest przypadkowa, to właśnie w 21 parze chromosomów osoby z Zespołem Downa posiadają 3 chromosomy (osoby zdrowe posiadają 2 chromosomy).
Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji!
Światowy Dzień Chorego 11 lutego
Listopad miesiącem profilaktyki w naszej szkole
W tym miesiącu w klasach 4-8 odbyły się warsztaty profilaktyczne. Klasy 4, 5 i 6 wzięły udział w warsztatach „Lekcja asertywności” natomiast uczniowie klas 7 i 8 w rekomendowanym programie profilaktycznym „Debata”. Również w tym miesiącu nasi uczniowie z klas 8 i 7b na swoich lekcjach gościli st. asp. Karolinę Pardej z Ogniwa ds. Nieletnich i Patologii Komendy Powiatowej Policji w Otwocku.
Co roku 20 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Tego dnia w szczególny sposób uwaga wszystkich kierowana jest na dzieci i ich prawa.
20 listopada 1989 roku Zgromadzenie Ogólne ONZ przyjęło Konwencję o prawach dziecka. Polska ratyfikowała Konwencję 7 czerwca 1991 roku. Co ciekawe, nasz kraj jest inicjatorem jej uchwalenia.
Każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa – prawa dziecka. Niestety, w XXI wieku nadal dochodzi do ich łamania. Dzieci często cierpią, nie mają dostępu do podstawowych dóbr, są traktowane przedmiotowo. Dlatego tak ważne jest edukowanie oraz uwrażliwianie społeczeństwa na kwestię respektowania praw dziecka.
Przesłanie tegorocznego Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka skupia się przeciwdziałaniu dyskryminacji i szerzeniu tolerancji wśród ludzi na całym świecie. Ściśle wiąże się z sytuacją dzieci z Ukrainy, które w poszukiwaniu bezpieczeństwa musiały uciekać ze swoich domów.
Janusz Korczak mawiał, że „kiedy się śmieje dziecko, śmieje się cały świat”. Piękne i prawdziwe. Niech wszystkie dzieci na całym świecie uśmiechają się, a ich prawa będą szanowane i respektowane.
Prawa dziecka zapisane w Konwencji:
- prawo do życia i rozwoju, do tożsamości, obywatelstwa,
- prawo swobody myśli, sumienia i wyznania, wyrażania poglądów, w tym w postępowaniu administracyjnym i sądowym,
- prawo do ochrony życia prywatnego, rodzinnego, domowego, tajemnicy korespondencji
- prawo do wychowania w rodzinie i kontaktów z rodzicami w przypadku rozłączenia z nimi, prawo poznania rodziców, jeżeli to możliwe,
- prawo do wolności od tortur, poniżającego traktowania, przemocy fizycznej lub psychicznej, wyzysku, nadużyć seksualnych,
- prawo do swobodnego zrzeszania się, pokojowych zgromadzeń,
- prawo do odpowiedniego do wieku i stopnia rozwoju traktowania w ramach postępowania karnego,
- prawa społeczne, w tym prawo do odpowiedniego standardu życia, opieki w instytucjach i zakładach, ochrony socjalnej, ochrony zdrowia, rehabilitacji społecznej i zdrowotnej,
- prawo do ochrony przed wyzyskiem ekonomicznym, podejmowaniem pracy w zbyt wczesnym wieku,
- prawo do wypoczynku i czasu wolnego,
- prawo dostępu do informacji i materiałów pochodzących z różnych źródeł,
- prawa do nauki, w tym prawo do bezpłatnej i obowiązkowej nauki w zakresie szkoły podstawowej.
Dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniowie klas 1-3 wykonali pracę na konkurs „Bezpieczna droga do szkoły” organizowany przez panią pedagog – Martę Łączyńską-Legat. Wszystkie prace zostały wyróżnione i można je oglądać przy wejściu do budynku szkoły przy ul. Wrzosowej.
Metamorfoza gabinetu pedagoga
Gabinet pedagoga to szczególne miejsce w każdej szkole zarówno dla dzieci, jak również dorosłych- rodziców, nauczycieli. Miejsce, w którym wielokrotnie omawiane są ważne kwestie, rozwiązywane trudne sytuacje. Miejsce, w którym najważniejsza jest obecność, bycie „tu i teraz”.
Specjalnie z myślą o naszych młodszych uczniach w budynku przy ul. Wrzosowej 42 stworzono gabinet zapewniający poczucie bezpieczeństwa, przynoszący wyciszenie, ukojenie oraz niejednokrotnie pocieszenie, zachęcający do twórczego myślenia, wyzwalający kreatywność i aktywność.
Drzwi do gabinetu pedagoga stoją otworem dla wszystkich!
Drogi Uczniu, zwróć się do pedagoga, gdy :
-
- czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny,
- nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem,
- masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej,
- chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem, smutkiem,
- masz potrzebę niesienia pomocy innym,
- masz ciekawa pomysły, którymi chcesz się podzielić,
- borykasz się z jakimś problemem,
- chcesz po prostu porozmawiać.
Drogi Rodzicu, zwróć się do pedagoga, gdy :
-
- niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka,
- masz pytania dotyczące rozwoju Twojego dziecka i jego funkcjonowania,
- potrzebujesz wsparcia w procesie wychowawczym,
- Twoja rodzina znajduje się w trudnej sytuacji lub kryzysie,
- szukasz sposobu rozwiązania problemu i nie wiesz, gdzie udać się po pomoc,
- chcesz po prostu porozmawiać.
Czy problem cyberprzemocy może dotyczyć Twojego dziecka?
Jak możesz mu w tej sytuacji pomóc?
Próbna ewakuacja w „Zośce”


25 września 2020r. w godzinach porannych zostały przeprowadzone praktyczne ćwiczenia ewakuacji społeczności szkolnej z obydwu budynków szkoły. Zgodnie z procedurą ewakuacyjną w momencie ogłoszenia sygnału alarmowego wszyscy uczniowie pod opieką nauczycieli i wychowawców, a także pracownicy obsługi i administracji opuścili szkołę wyjściami ewakuacyjnymi.










W piątek 1 marca br. na oczach uczniów klas 0 – IV Publicznej Szkoły Podstawowej im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie rozegrał się spektakl edukacyjno – profilaktyczny „Zaplątani w sieci” w iście kabaretowym wydaniu grupy teatralnej GrupaT z Torunia.
W spektaklu poruszony został problem zagrożeń czyhających na dzieci i młodzież w cyberświecie, zjawiska rosnącego w siłę na przestrzeni ostatnich lat. Oryginalni aktorzy w barwny sposób ukazali, jak mądrze należy korzystać ze smartfonów i tabletów, żeby nie wpaść w sidła uzależnienia. Przypomniane zostały również zasady dobrego zachowania w sieci oraz zdrowego stylu życia. W trakcie wystąpienia słuchacze wielokrotnie wciągani byli do dialogu z aktorami. Spektakl ten powstał w oparciu o konsultacje z psychologiem dziecięcym i pedagogiem szkolnym. Młodzi widzowie pogłębiając swoją wiedzę na temat bezpieczeństwa w Internecie, otrzymali jednocześnie niepowtarzalną okazją do bezpośredniej zabawy z aktorami.
Szczególne podziękowania kierujemy do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Celestynowie za sfinansowanie przedsięwzięcia, a co za tym idzie wspieranie działań profilaktycznych realizowanych na terenie szkoły.
Na mocy porozumienia Wójta Gminy Celestynów Pana Witolda Kwiatkowskiego oraz Prezesa Fundacji Europa 112 Pana Mirosława Dytczaka oraz we współpracy z Dyrektorem Publicznej Szkoły Podstawowej im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie Panią Anną Kędziorek, 330 uczniów oraz 20 nauczycieli ze Szkoły Podstawowej im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie i Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Starej Wsi brało udział w projekcie pt. „Edukacja dla bezpieczeństwa”, finansowanym ze środków budżetu Województwa Mazowieckiego.
Uczniowie z klas VI-VIII i III gimnazjalnych wraz z nauczycielami w dniu 27 września 2018r. uczestniczyli w niezwykle interesującym szkoleniu antyterrorystycznym, prowadzonym przez byłego oficera Biura Operacji Antyterrorystycznych i Komendy Głównej Policji, a mającym na celu uświadomienie zagrożeń i sytuacji kryzysowych związanych z agresją, napadem i terroryzmem, jak również kształtowanie bezpiecznych zachowań, które w konsekwencji mają wpłynąć na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa na terenie miejscowych szkół. Drugiego dnia szkolenia uczniowie zostali przeszkoleni przez doświadczonego ratownika medycznego w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, za co otrzymali certyfikaty potwierdzające zdobytą wiedzę teoretyczną i praktyczną, którą będą przekazywali swoim kolegom i koleżankom.
Organizatorzy przedsięwzięcia zadbali także o podarunki dla wszystkich uczestników projektu, przekazując dla każdego ucznia apteczkę pierwszej pomocy i latarkę.
W ramach projektu „Edukacja dla bezpieczeństwa” dnia 2 października br. W Teatrze Miejskim im. Stefana Jaracza w Otwocku odbyło się również szkolenie skierowane do 150 seniorów z terenu powiatu otwockiego, w tym mieszkańców Gminy Celestynów.
Jest nam niezmiernie miło, że społeczność szkolna z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie oraz Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Starej Wsi została wyznaczona do udziału w tak ważnym projekcie. Pragniemy przekazać szczególne podziękowania dla organizatorów za poświęcony nam czas.
25 września 2018r. 373 uczniów klas IV-VIII z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie wzięło udział w kampanii społecznej „Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny”, organizowanej przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Mazowiecką Radę Bezpieczeństwa Publicznego oraz w porozumieniu z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie. W uroczystej inauguracji kampanii udział wzięli przedstawiciele instytucji organizujących akcję, a także Dyrektor szkoły Pani Anna Kędziorek, Wójt Gminy Celestynów Pan Witold Kwiatkowski oraz Przewodniczący Rady Powiatu Otwock Pan Dariusz Grajda.
Podczas spotkań panelowych z młodzieżą funkcjonariusze Policji omówili rodzaje zagrożeń czyhających na młodych ludzi w codziennym życiu, a także sposoby postępowania w sytuacjach niebezpiecznych. Ponadto dzieci poznały zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej pod bacznym okiem ratowników medycznych oraz miały okazję zaprezentować swoje umiejętności jazdy na rowerze, pokonując przygotowany specjalnie na tę okazję tor rowerowy.
Uczniowie uczestniczący w kampanii zostali wyposażeni nie tylko w ogrom wiedzy niezbędnej do ochrony własnego zdrowia i życia, bowiem każdy z uczestników otrzymał cenny upominek w postaci zestawu elementów odblaskowych dla siebie i członków rodziny.
Za możliwość udziału w tak wartościowej lekcji, jaką jest kampania społeczna „Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny”, w imieniu całej społeczności szkolnej składamy serdeczne podziękowania.
536 „Zośkowych” uczniów z klas I-VIII wzięło udział w ogólnopolskiej kampanii społecznej „Dobrze Cię widzieć” realizowanej w ramach projektu „Bezpieczna droga”.
Organizatorowi- Fundacji Narodowego Dnia Życia przekazujemy serdeczne podziękowania za działania na rzecz bezpieczeństwa naszych podopiecznych.
17 września 2018 r. – Dzielnicowy z Posterunku Policji w Celestynowie asp. Grzegorz Kwas odwiedził zerówkowiczów – najmłodszych uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie.
Funkcjonariusz przypomniał dzieciom, jak bezpiecznie pokonać drogę do szkoły i domu, niezależnie od pory roku,dnia i pogody. Na zakończenie spotkania uczniowie z ogromnym zadowoleniem obejrzeli z bliska radiowóz policyjny.
PROFILAKTYKA TO PODSTAWA
5 marca 2018 r. po raz kolejny krakowski Teatr Edukacji i Profilaktyki MASKA zawitał do celestynowskiej „Zośki”. Dzięki wsparciu finansowemu GKRPA w Celestynowie, uczniowie naszej szkoły mieli możliwość usystematyzowania
wiedzy z zakresu profilaktyki. Najmłodsi widzowie za sprawą spektaklu „Warzywa i owoce mają czarodziejskie moce” zostali zachęceni do prowadzenia zdrowego, aktywnego trybu życia. Uczniowie klas IV-VI wzięli natomiast udział w widowisku „Z pamiętnika kujonki”, poruszającym kwestię agresji i przemocy rówieśniczej. Klasy siódme i gimnazjalne miały przyjemność obejrzeć spektakl „Laboratorium życia”, którego treść poruszała problemy zażywania dopalaczy i picia alkoholu przez młodzież.