Projekty eTwinning realizowane w naszej szkole


Rok szkolny 2023/2024

Z radością informujemy, że klasa 7a wzięła udział w międzynarodowym projekcie eTwinning pod nazwą „Digitale Familie” i zdobyła prestiżową Krajową Odznakę Jakości!

Projekt „Digitale Familie” miał na celu zbliżenie uczniów z różnych krajów poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych.

Podczas projektu uczniowie stworzyli wirtualną rodzinę, wymyślając poszczególne postaci i opisując je za pomocą narzędzi TIK. W trakcie projektu powstały materiały w postaci gier, quizów, zabaw, książeczek, a wszystko po to by zwiększyć motywację i zainteresowanie nauką języka niemieckiego.

Krajowa Odznaka Jakości przyznawana jest za wybitne osiągnięcia w projektach eTwinning, które charakteryzują się wysokim poziomem innowacyjności, kreatywności oraz zaangażowania uczniów. Zdobycie tej odznaki jest dla nas ogromnym wyróżnieniem i potwierdzeniem, że nasza praca została doceniona na poziomie krajowym.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za ich zaangażowanie i ciężką pracę oraz p. Katarzynie Łagoda za ich wsparcie i prowadzenie projektu. To wspólne wysiłki przyczyniły się do naszego sukcesu.

„My Best Friend Book”
Czas trwania: styczeń – maj 2024
Uczniowie: 0a i 0c.
Celem naszego projektu jest zaszczepienie w dzieciach nawyku czytania książek oraz rozbudzenie miłości do czytania. Chcemy stworzyć otoczenie sprzyjające czytaniu i połączyć czytanie z nauką języka angielskiego.

Książki, które czytamy:

  • „The Kissing Hand”
  • „The Stick Man”
  • „Hungry Catepillar”
  • „Dandelion”

Projekt eTwinning Time for Wellbeing – Klasa 2b na Drodze do Dobrego Samopoczucia

Klasa 2b uczestniczy w projekcie eTwinning „Time for Wellbeing”, który ma na celu podniesienie świadomości uczniów na temat ich własnych emocji i wzmocnienie ich zdrowia emocjonalnego. Projekt skupia się na promowaniu dobrego samopoczucia uczniów poprzez działania online i offline.

Początkowe etapy projektu obejmowały szereg działań, takich jak spotkania online dla nauczycieli i uczniów, konkurs na logo i plakat projektu, a także przygotowanie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej dobrostanu uczniów, rodziców i nauczycieli. Te działania zapewniły solidną podstawę do rozpoczęcia projektu i określenia obszarów, na których należy się skupić.

W pierwszym tygodniu realizacji projektu, praca skoncentrowała się na podnoszeniu świadomości uczniów na temat ich własnych uczuć oraz wzmocnieniu ich zdrowia emocjonalnego. Poprzez różnorodne aktywności, takie jak nauka nazw uczuć po angielsku, ćwiczenia rozpoznawania emocji, śpiew piosenki „Don’t Worry, Be Happy”, a także zabawy ruchowe i gry online, uczniowie mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat swoich emocji i sposobów radzenia sobie z nimi.

Dodatkowo, jako zadanie do wykonania w domu, uczniowie zostali zachęceni do spędzenia czasu z rodziną poprzez wspólne pieczenie ciasta. Uczniowie mieli za zadanie opowiedzieć rodzicom historie z książek przeczytanych w szkole po angielsku, które dotyczyły różnych emocji bohaterów. Ta aktywność miała na celu integrację rodzin, promowanie czytelnictwa oraz rozwijanie umiejętności komunikacji uczniów w języku angielskim.

„Digitale Familie”
Czas trwania: wrzesień 2023 – luty 2024
Uczniowie: 7a
Opis:
Podczas projektu stworzymy wirtualną rodzinę, wymyślając poszczególne postaci i opisując je za pomocą narzędzi TIK. W trakcie projektu stworzymy materiały w postaci gier, quizów, zabaw, książeczek, a wszystko po to by zwiększyć motywację i zainteresowanie nauką j.niemieckiego. Szczególną uwagę poświęcimy współpracy, kreatywności oraz bezpieczeństwu w sieci.

Odkrywamy nowe horyzonty dzięki projektowi eTwinning „The Red Package”! Celem projektu jest podkreślenie wartości prezentu od strony emocjonalnej i empatycznej.

W składzie naszego projektu znajduje się klasa 5b, klasa 5a ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Karczewie oraz 7 szkół z Grecji i Włoch.

Mieliśmy już dwa spotkania online, podczas których poznaliśmy świąteczne zwyczaje w krajach partnerskich, rozegraliśmy pasjonujący quiz na Kahoot, śpiewaliśmy kolędy i wspólnie dekorowaliśmy wirtualną choinkę.

W grudniu wysyłaliśmy karty świąteczne do naszych przyjaciół we Włoszech. Stworzyliśmy również czerwone pudełko, w którym skrywają się nasze najszczersze życzenia dla każdego ucznia z Włoch. To nasz sposób na podzielenie się życzliwością i sprawienie, by święta były jeszcze bardziej magiczne.

„Mission: Dot Day 2023”
Czas trwania: wrzesień 2023 – listopad 2023
Uczniowie: klasa 3a, 3c, 5c, 7a, 7c, 8b
Opis:
Projekt przeznaczony był dla dzieci i młodzieży w wieku 4-18 lat; wspólnie świętowaliśmy nie tylko Dzień Kropki, ale cały Tydzień Kreatywności od 11 do 18 września. Głównym celem projektu jest pokazanie, że każdy człowiek może być kreatywny, a prosta kropka może sprawić, że odkryje niezwykłe pokłady twórczej inwencji.

Rok szkolny 2022/2023

„Dot and Me”
Czas trwania: wrzesień – listopad 2022
Uczniowie: klasa 2c, 7b, 8b
Opis:
Projekt przeznaczony był dla dzieci i młodzieży w wieku 4-18 lat; wspólnie świętowaliśmy nie tylko Dzień Kropki, ale cały Tydzień Kreatywności od 12 do 18 września. Głównym celem projektu jest pokazanie, że każdy człowiek potrafi być kreatywny, a zwykła kropka może sprawić, iż odkryje w sobie niezwykłe pokłady twórczej inwencji.

„Steps for Climate Change”
Czas trwania: styczeń – czerwiec 2023
Uczniowie: klasa 2c
Opis:
Celem projektu było zrealizowanie 4 etapów projektu, uczniowie zapoznają się z przyczynami i konsekwencjami zmian klimatycznych. Będą także zastanawiać się i sugerować własne rozwiązania, rozwijając w ten sposób swoje umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów poprzez zabawę polegającą na konstruowaniu robotów. W ten sposób rozwiną także umiejętności technologiczne i programistyczne.

Projekt „Steps for Climate Change” otrzymał wyróżnienia: Krajową Odznakę Jakości oraz Europejską Odznakę Jakości. 

„Pracownia cyfrowych przygód”
Czas trwania: luty – czerwiec 2023
Uczniowie: Klasa 0d
Opis:
W trakcie projektu przedszkolną salę zamieniliśmy w Pracownię Cyfrowych Przygód. Naszym celem było zapoznanie dzieci z kształtami cyfr, wykorzystując zabawy w trybie offline i online. W trakcie projektu uczestniczyliśmy w kreatywnym spacerze od cyfr do cyfryzacji. Dzięki udziałowi w projekcie poznaliśmy kilka ciekawych aplikacji, będących w zasięgu nawet nieczytającego przedszkolaka; “ChatterPix Kids” , “Story Jumper” , “Jamboard”.

“Deutsch Kreativ”


Czas trwania: wrzesień – listopad 2022
Uczniowie: klasa 7b
Opis:
W trakcie trwania projektu uczniowie wcielili się w rolę podróżników, artystów, reporterów, a nawet detektywów i mikołajów, wykonując wspólnie ciekawe zadania. Wszystko po to, by zwiększyć motywację i zainteresowanie nauką języka niemieckiego, kreatywnie poszerzyć wiedzę dotyczącą DACHL oraz poznać proste narzędzia TIK.
Dzięki współpracy uczniów wzrosła ich motywacja do nauki j. niemieckiego, a ich praca została nagrodzona Krajową Odznaką Jakości. Wynikiem naszych wspólnych działań były: kalendarz adwentowy – zestaw quizów/ ćwiczeń interaktywnych związanych ze świętami, książeczki elektroniczne z informacjami o krajach niemieckojęzycznych. Opisy znanych postaci z obszaru niemieckojęzycznego, wiersze i escape room. Projekt otrzymał wyróżnienie – Krajową Odznakę Jakości eTwinning. 

Uczniowie klasy 2c biorą udział w projekcie eTwinning „Sharing Christmas Cards”. Do zadań projektowych należało:

  • wykonać karty świąteczne,
  • napisać życzenia w języku angielskim,
  • przedstawić się po angielsku,
  • zaadresować listy do Włoch, Grecji i Turcji,
  • wysłać listy na poczcie, opublikować zdjęcia w książeczce online,
  • nagrać film z piosenką świąteczną i opublikować ją na TwinSpace projektu!

W najbliższym czasie nagramy film i czekamy na karty od partnerów projektowych!

Rok szkolny 2021/2022

„Easter around Europe – a cookery book”
Czas trwania: luty – maj 2022
Uczniowie: klasa 7a, 7b, 7c
Opis:
Chcielibyśmy poznać Wasze regionalne przepisy wielkanocne i zaprezentować nasze z Mazowsza. Efektem naszego projektu będzie przygotowany w serwisie Canva ebook zatytułowany „Wielkanoc dookoła Europy”. Każda szkoła otrzyma dwie strony – jedną poświęconą tradycji wielkanocnej w Twoim kraju, a drugą regionalnemu przepisowi wielkanocnemu.

Projekt eTwinning “Children’s World, Children’s Rights”

Co by się stało z dziećmi, gdyby nie było Praw Dziecka? Aby znaleźć odpowiedzi na to pytanie, klasa 7c przeprowadziła wywiad wśród uczniów i nauczycieli naszej szkoły.

Projekt eTwinning “Children’s World, Children’s Rights”

Z okazji Dnia Niepodległości przygotowaliśmy dla szkół partnerskich prezentację o Polsce i naszym święcie narodowym. Aby sprawdzić, jak dużo informacji o Polsce uczniowie zapamiętali, ułożyliśmy dla nich quiz Kahoot, który rozwiązali ze swoimi nauczycielami. Cieszymy się, że mogliśmy obchodzić Święto Niepodległości ze szkołami europejskimi!

Uczniowie klasy 7C.

Projekt eTwinning „Z serca, do serca” realizowany przez Koło Wolontariatu

20 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Uczniowie klasy 7c realizują projekt eTwinning „Children’s Rights, Children’s World” poświęcony prawom dzieci. Dlatego właśnie dzisiaj odbyło się spotkanie online partnerskich szkół.

Nasza Szkoła dołączyła do projektu eTwinning – „Deutsch kreativ”.

Projekt ten skierowany jest do nauczycieli j. niemieckiego i uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej. W trakcie trwania projektu uczniowie wcielą się w rolę podróżników, artystów, reporterów, a nawet detektywów i mikołajów, wykonując wspólnie ciekawe zadania. Wszystko po to, by zwiększyć motywację i zainteresowanie nauką języka niemieckiego, kreatywnie poszerzyć wiedzę dotyczącą DACHL oraz poznać proste narzędzia TIK.

Projekt będzie realizowany w klasie 7b w gr.1.

Nasza szkoła dostała Krajową Odznakę jakości za projekt eTwinning „Deutsch kreativ”.

Krajowa Odznaka eTwinning oznacza, że praca uczniów, nauczyciela i szkoły została doceniona i osiągnęła w swoim kraju określony poziom jakości.

W trakcie trwania projektu uczniowie wcielili się w rolę podróżników, artystów, reporterów, a nawet detektywów i mikołajów, wykonywali wspólnie ciekawe zadania. Dzięki temu zwiększyła się ich motywacja i zainteresowanie nauką języka niemieckiego, kreatywnie poszerzali wiedzę dotyczącą DACHL oraz poznali proste narzędzia TIK.

Projekt „Deutsch kreativ”  był realizowany w klasie 7b gr.1.

 15 września obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. W naszej szkole, to dzień kreatywności i zabaw.

Dodatkowo realizujemy projekt eTwinning Zaprzyjaźnij się z kropką.

Rok szkolny 2020/2021

Projekt eTwinning „Pandemic in the Eyes of Children”

Wspaniała wiadomość dla uczniów i nauczycieli, którzy w ubiegłym roku pracowali nad projektem „Pandemic in the Eyes of Children”

Krajowe Biuro eTwinning w Polsce przyznało szkole Krajową Odznakę Jakości!

Odznaka ta jest przyznawana przez Krajowe Biuro eTwinning tym nauczycielom, których praca w ramach partnerstwa uznawana jest za wyróżniającą w naszym kraju. Jest ona wyrazem uznania dla nauczycieli i uczniów za zaangażowanie w działania poświęcone eTwinningowi.

Przygotowany przez nas projekt po spełnieniu wymogów formalnych, został oceniony pod kątem następujących kryteriów: innowacyjność pedagogiczna i kreatywność, integracja z programem nauczania, komunikacja i współpraca pomiędzy szkołami partnerskimi i wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Szczęśliwego Dnia eTwinning!

9 maja obchodzimy Dzień eTwinning. W tym roku wzięliśmy udział w dwóch projektach. Climate Change Challenge realizowaliśmy na zajęciach Koła Chemicznego i Koła Języka Angielskiego. Efektem naszych prac dla klimatu jest eBook, który można obejrzeć online.



Drugi projekt – Pandemic in the Eyes of Children jest w trakcie realizacji – uczniowie klasy 7D dzielą się opiniami na temat pandemii z dziećmi z Turcji i z Ukrainy. Dzisiaj spotkamy się z naszymi partnerami online, trzymajcie za nas kciuki!


  Projekt „POLSKA – NASZ DOM” – „POLAND – OUR HOUSE”

Uczniowie z klasy 3a uwieńczyli cykl zajęć z języka polskiego i języka angielskiego mapą mentalną obrazującą naszą wspaniałą ojczyznę (r. szk. 2019/2020).

  Projekt eTwinning „Życzenia świąteczne”

Uczniowie klas gimnazjalnych współpracowali ze szkołą IVKO w Amsterdamie (szkoła Motessori) oraz z Liceum Ogólnokształcącym w Pireus, w Grecji. Uczniowie wymienili się własnoręcznie wykonanymi kartami świątecznymi i listami, które przedstawiały ich rodziny, zainteresowania i tradycje świąteczne.

Nauczyciele koordynujący projekt: Papandreou Sotiria (Grecja), Camilla Heath (Holandia), Sylwia Gryc, Małgorzata Żochowska.

 Link do filmu: Radość otwierania listów!

 „Listy do Kanady” – korespondencja z uczniami z Kanady w języku angielskim

  Uczniowie klas III i IV z naszej szkoły nawiązali współpracę ze swoimi rówieśnikami z naszej bliźniaczej, francuskiej gminy Clapiers. Pierwszym zadaniem w ramach projektu było przygotowanie życzeń z okazji Świąt Bożego Narodzenia w języku angielskim, wymiana kart świątecznych, wspólne zdjęcie, zaśpiewanie piosenki świątecznej i nakręcenie krótkiego filmiku dla uczniów z Francji. Film i karty, które otrzymaliśmy z Francji sprawiły dzieciom wielką radość. Mamy nadzieję na dalszą, owocną współpracę naszych uczniów.
  W okresie październik-listopad 2018 r. klasa 2b wraz z wychowawcą p. Ewą Witek uczestniczyła w projekcie eTwinning„Encoded for fun – zakodowani na zabawę”. Wśród uczestników projektu, oprócz szkół z Polski, były również szkoły np. z Niemiec, Chorwacji, Turcji, Włoch, Rumunii, Grecji, Albanii, Gruzji, Portugalii, Hiszpanii, Słowenii. Uczniowie kl. 2b aktywnie realizowali zadania, ucząc się kodowania.