Międzynarodowy Dzień Matematyki

14 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Liczby 

Liczba  interesowała matematyków od dawna. Fascynująca, nieskończona i oryginalna na tyle, żeby stać się tematem wierszy, łącznikiem z cywilizacjami w kosmosie…

Oto, jak Święto Liczby Pi uczcili uczniowie naszej szkoły.

  Zabawa w podchody jest znana od dawna, ale tym razem uczniowie klas 1-3 połączyli zabawę z nauką matematyki. Zaplanowałyśmy dla naszych uczniów do pokonania trasę z pięcioma stanowiskami matematycznymi, w których ukryte były łamigłówki oraz wskazówka, gdzie szukać kolejnych zadań. Wymagało to od dzieci wykorzystania poznanej wiedzy oraz umiejętności logicznego myślenia. Po poprawnym odgadnięciu wszystkich zagadek, dzieci mogły przejść do punktu końcowego, w którym ukryty był słodki skarb.

Było mnóstwo dobrej zabawy!

 Europejski program „Owoce w szkole

Dzieci z klas I-III naszej szkoły otrzymują darmowe owoce i warzywa w ramach unijnego programu „Owoce w szkole”.

 Europejski program dopłat do spożycia mleka w szkole – „Mleko dla Szkół, mleko dla zdrowia”

 Uczniowski patronat nad miejscami pamięci narodowej znajdującymi się na terenie Celestynowa

 „Zimowe obrączkowanie ptaków” – program dla uczniów klas IV-VI realizowany w Centrum Edukacji Leśnej

 Gminny projekt matematyczny dla uczniów o wybitnych uzdolnieniach matematycznych

 Gminny projekt matematyczny dla uczniów o wybitnych uzdolnieniach matematycznych

MATLANDIA – edukacyjny serwis internetowy GWO do rozwiązywania matematycznych zadań on-line, narzędzie wspierające edukację w zakresie ewaluacji wiedzy

„Trzymaj formę” – ogólnopolski program edukacyjny propagujący zdrowy styl życia: zbilansowane odżywianie połączone z aktywnością fizyczną

 Program „DOBRY START”

  W naszej szkole w roku szkolnym 2014/2015 realizowany był Projekt Województwa Mazowieckiego pn. Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – „Moja przyszłość”. Był on współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

  Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu „Zośk

a” w Celestynowie w trosce o zdrowie naszych podopiecznych nawiązała 

współpracę z Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku w zakresie realizacji w bieżącym roku szkolnym dwóch projektów z dofinansowaniem unijnym:

  1. Poprawa stanu zdrowia w zakresie chorób kręgosłupa wśród dzieci z klas I-VI z terenu powiatu otwockiego.
  2. Poprawa stanu zdrowia w zakresie otyłości wśród dzieci z klas I-VI z terenu powiatu otwockiego.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi w/w projektów, które znajdują się w załączonym pliku

 Projekt pisma do gmin
Zdalna Szkoła+ – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

  Głównym założeniem projektu „Idź ty lepiej Koziołeczku, szukać swego Pacanowa” realizowanego w oddziałach przedszkolnych jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, wychowanie do wartości, kształtowanie właściwych postaw społecznych, poczucia przynależności narodowej, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie.

Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej wychowania przedszkolnego, a także wpisuje się w Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021 – Działania wychowawcze. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Pusty tusz wrzuć do paki i dokarmiaj zwierzaki!

Przystąpiliśmy do ogólnopolskiej akcji ekologiczno-edukacyjnej „Tusz do paki”, której celem jest wdrażanie od najmłodszych lat do wyzwań związanych z ochroną środowiska z jednoczesnym kształtowaniem zachowań pro-społecznych i pro-pomocowych.


Zapraszamy do udziału.
Naszym zadaniem jest prowadzenie przez najbliższy rok, a może nawet dłużej zbiórki zużytych tuszy do atramentowych drukarek komputerowych i gromadzenie ich w specjalnie pr
zygotowanych przez Organizatora kartona

ch. W zamian Organizator przekaże w imieniu społeczności szkolnej dużą ilość karmy dla bezdomnych zwierząt. Beneficjentem akcji jest Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce.

Więcej szczegółów na stronie: http://www.tuszdopaki.pl/

.

„Być jak Ignacy” – Koło Naukowe – „Przyszłość”

Uczniowie naszej szkoły w roku szkolnym 2020/2021 biorą udział w programie „Być jak Ignacy”. Nauka to przyszłość.

Popularyzujemy wiedzę na temat polskiej myśli naukowej, przybliżamy sylwetkę Ignacego Łukasiewicza oraz przemysł naftowy i gazowy, odkrywamy innych polskich naukowców oraz ich wynalazki i dokonania.

W naszej szkole w ramach zajęć Koła Naukowego „Przyszłość” realizowane są następujące tematy:

    • rodzaje i źródła energii oraz energia odnawialna,
    • ekologia i zmiany klimatu
    • transport i miasta przyszłości
    • technologia cyfrowa, Internet i programowanie.

.

 W naszej szkole realizujemy program nauki kodowania „Uczymy dzieci programować”. Kodowanie staję się częścią naszego życia. Wykorzystujemy na zajęciach takie metody, które pozwalają tworzyć pierwsze sekwencje bez używania komputerów. Do dyspozycji mamy materiały zakupione w tym roku ze środków Sołectwa Celestynów. Dzieci tworzą na matach, pracują na specjalnych puzzlach, kartach, kodują polecenia dla ozobotów – robotów do nauki programowania. Chcemy, by kodowanie stanowiło dla dzieci swoisty sposób myślenia i przewidywania, formę wspólnego rozwiązywania problemów, to kompetencje niezbędne w codziennym życiu. Składamy podziękowania Panu Sołtysowi Tomaszowi Wyglądała za możliwość kupna potrzebnych materiałów do kodowania i programowania.
OSE w Publicznej Szkole Podstawowej im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie

11 grudnia 2020r., Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie znalazła się wśród placówek, do których Państwowy Instytut Badawczy NASK – operator Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej przekazał 25 tabletów najwyższej jakości z usługą dostępu do Internetu w formie „Szkolnych Pakietów multimedialnych OSE”.

„Szkolne Pakiety Multimedialne OSE” stanowią formę wsparcia dla szkół, realizowaną przez Ministra Cyfryzacji, w uzgodnieniu z Ministerstwem Edukacji Narodowej, za pośrednictwem NASK PIB, udzieloną w ramach projektu budowy Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.

NASK realizując ustawowe uprawnienia i misję wsparcia szkół w rozwoju edukacji cyfrowej, przekazał „Szkolny Pakiet Multimedialny OSE”, składający się z zestawów, których elementami są: 25 zestawów z tabletami Huawei MediaPad 5 wraz z usługą mobilnego dostępu do Internetu (usługa LTE), klawiatura bezprzewodowa (Bluetooth) z etui, rysik oraz logotyp w formie naklejki do samodzielnego naklejenia na etui tabletu.

Wartość „Szkolnego Pakietu Multimedialnego OSE” wynosi 19 725,00 zł netto (24  261,75 zł brutto).

Dyrektor i cała społeczność szkolna składa Państwowemu Instytutowi Badawczemu NASK serdeczne podziękowania za udzielone wsparcie. Otrzymany sprzęt będzie stanowić zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli wymierną pomoc, która przyczyni się do usprawnienia procesu edukacji cyfrowej, dostępu do treści edukacyjnych w sieci, a w razie takiej konieczności do realizacji zdalnego nauczania.

  Jak dotąd ludziom nie udało się skonstruować maszyny pozwalającej przenosić się w czasie. Argumentem za tym, że może powstać jest lekcja plastyki w naszej szkole (przy założeniu dalszego postępu techniki).

  Ogólnopolski projekt „Tydzień bajek polskich”

Dzieci z klasy 0a wzięły aktywny udział w ogólnopolskim projekcie „Tydzień bajek polskich”. Na początku marca przeniosły się do lat dzieciństwa swoich rodziców i dziadków poznając bajki z tamtych czasów. Działania rozpoczęliśmy od wspólnego oglądania i czytania bajek. Zauważyliśmy różnice między bajkami dawnymi a współczesnymi. W czasie tygodnia prowadziliśmy wiele aktywności wraz z bohaterami polskich bajek m.in.: doskonaliliśmy orientację przestrzenną, umiejętność klasyfikowania, poznaliśmy mapę Polski, tworzyliśmy prognozę pogody. Dowiedzieliśmy się co oznaczają przysłowia, jaka jest historia zegara, a także jak zachowywać się w parku. Nie zabrakło też zabaw z muzyką i instrumentami. Ostatniego dnia wykonaliśmy plakat i utrwaliliśmy zdobyte w ciągu całego tygodnia wiadomości. Efektem finalnym było napisanie listu do wybranego przez nas bohatera tygodnia. Tydzień minął bardzo szybko, a zabawy z bohaterami polskich bajek wywołały mnóstwo uśmiechu na twarzach dzieci.