Czy podsumowanie pracy z lekturą może okazać się dla uczniów odkrywcze? Nawet bardzo Dzisiaj uczniowie klasy 8b pracowali w parach metodą stacji zadaniowych. Po wejściu do sali czekało na nich 14 stacji zadaniowych dotyczących nie tylko wiadomości z lektury „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza, lecz także znalazły się ćwiczenia sprawdzające umiejętności egzaminacyjne. Uczniowie musieli przejść wszystkie stacje, więc byli w ciągłym ruchu. Na lekcji było gwarno i dało się dostrzec rywalizację. Do niektórych stacji ustawiały się kolejki! Po wykonaniu wszystkich poleceń czekała na nich STACJA KONTROLNA, w której sami sprawdzali poprawność rozwiązanych zadań. Na twarzach uczniów było widać skupienie i zaangażowanie w pracę (naprawdę ze sobą współpracowali). Sądzę, że już tylko w ten sposób będziemy podsumowywać pracę z lekturą obowiązkową