Podczas dzisiejszych zajęć z języka polskiego uczniowie klasy 6c wkroczyli w okres Świąt Wielkanocnych. Pracowali w parach metodą stacji zadaniowych, a mianowicie mieli przygotowane 10 miejsc pracy z oznaczonymi tabliczkami z numerami stacji i zadaniami. Sami kontrolowali swoją pracę, gdyż rozwiązane zadania mogli sprawdzić w stacji kontrolnej.
Na początek wykonali ćwiczenie na koncentrację uwagi: musieli doprowadzić jajo do kury, wpisać poznane przysłowie, wyjaśnić, co znaczy, a także podać podobne znaczenie.
Następnie rozpoczęli wykonywanie zadań umieszczonych na stacjach zadaniowych. Musieli przejść każdą stację! Z czym się mierzyli?
Zadania posiadały różny stopień trudności. Przypomnieli sobie, w jaki sposób należy adresować kartę świąteczną (pojęcia nadawca – adresat); układali krótkie życzenia świąteczne; utrwalili zasadę pisowni nazw świąt i zwyczajów; poznali nowe frazeologizmy ze słowem jajo. Nie zabrakło też ortografii i interpunkcji: utrwalili pisownię wyrazów nawiązujących do zwyczajów wielkanocnych, ale też pierwszych oznak wiosny oraz dzięki zakręconemu jajku (tekst nie był podzielony na zdania) musieli pamiętać o kropkach i przecinkach. Uczniowie pracowali z zaangażowaniem:) Na pewno wrócimy jeszcze do tej formy zajęć…